Pół tysiąca przedsiębiorców nie odebrało ważnego listu
Autor: Klaudia Chmiel
Data publikacji: 06.11.2017, 11.40
fot. archiwum
W październiku ZUS wysłał ponad 10 tys. listów poleconych informujących o nowych numerach rachunków do opłacania składek. Nie wszyscy jednak odebrali tę wiadomość.
Listy skierowane były do aktywnych płatników składek: pracodawców, osób prowadzących jednoosobowe firmy, rodziców opłacających składki za nianię oraz osób, które ubezpieczyły się dobrowolnie. Listy wysyłane były również do osób, które mają do spłacenia długi składkowe.

Pismo zawiera informację o indywidulanym numerze rachunku bankowego danego płatnika. Stare konta będą działać tylko do końca grudnia, a od początku nowego roku każdy przedsiębiorca będzie wpłacał składki na nowy numer, jednym przelewem miesięcznie. W każdym liście znalazły się tez informacje o zmianach w rozliczaniu składek.

Pół tysiąca osób z naszego miasta oraz powiatu nie odebrało listu z ZUSu. Z tego względu instytucja uruchomiła stronę internetową www.eskladka.pl, gdzie działa wyszukiwarka numerów rachunków składkowych. O swój numer można również zapytać w każdej placówce ZUS oraz w Centrum Obsługi Telefonicznej (tel. 22 560 16 00).

Każdy przedsiębiorca w łatwy sposób może sprawdzić, czy dany numer na pewno należy do niego. Ostatnie dziesięć cyfr numeru to jego NIP.

KOMENTARZE
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usługi zgodnie z polityką plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.