Przedszkole gotowe. Brakuje tylko wyposażenia
Autor: Klaudia Chmiel
Data publikacji: 09.02.2018, 11.16
fot. archiwum
Maluchy w jego murach zagoszczą już we wrześniu. Zaplanowane są cztery oddziały – dla 3, 4, 5 i 6-latków. Obiekt przygotowany jest tak, by w każdej grupie znajdowało się maksymalnie 25 osób.
W Rakowiskach powstało nowe przedszkole. Jednak zanim dzieci pojawią się w placówce, ważne są sprawy organizacyjne. Na najbliższej sesji rady gminy, która odbędzie się za około dwa tygodnie, ma zostać podjęta uchwała powołująca przedszkole wraz ze statutem. Następnie wójt wyda zarządzenie dotyczące harmonogramu.

Przedszkole dopiero zaczyna swoją pracę. Dyrektora jeszcze nie ma. Rekrutację będzie prowadził istniejący już punkt przedszkolny, jednak o tym który dokładnie, zadecyduje wójt. Informacja na ten temat pojawi się za stronie internetowej i na tablicy ogłoszeń.

- W najbliższych dniach na stronie internetowej gminy stworzymy zakładkę poświęconą przedszkolu i punktom przedszkolnym. Tam zamieścimy uchwały o kryteriach przyjęcia, zarządzenie dotyczące harmonogramu z datami i wymaganymi załącznikami. Będzie dostępny także wniosek i wszystkie potrzebne oświadczenia – mówi Grażyna Majewska, sekretarz gminy Biała Podlaska. – Formę papierową będzie można pobrać w Urzędzie Gminy bądź szkole, która poprowadzi rekrutację.

Rodzice prawdopodobnie już w marcu będą mieli szansę odwiedzić obiekt. – Mamy już wysłane informacje z zapytaniem o wyposażeniem. Planujemy je bardzo bogate. jestem dumna z tego, że uda nam się wypełnić to co zaplanowaliśmy. Rodzice z pewnością będą zachwyceni – przyznaje sekretarz.

Przypomnijmy. Nowy obiekt to parterowy, funkcjonalny budynek o powierzchni 862 m². Powierzchnia użytkowa budynku wynosi 750 m², a na nią składają się cztery sale o powierzchni 60 m². Oprócz tego w budynku znalazła się świetlica wiejska o powierzchni 100 m², gabinet dyrektora, sanitariaty przy salach przedszkolnych, pomieszczenia cateringu, zmywalnia, stołówka, oraz pomieszczenia socjalne: szatnia, magazynek i kotłownia.

Za wykonanie inwestycji odpowiada firma Tradbud. Koszty tego przedsięwzięcia opiewają na kwotę 1,6 mln zł, z czego połowa to środki pozyskane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego.
KOMENTARZE
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usługi zgodnie z polityką plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.